کد خبر: ۵۱۸۸۴۶
زمان انتشار: ۱۲:۱۵     ۲۳ آذر ۱۴۰۱
اجرای احکام شرع در جامعه اسلامی و اهتمام ویژه به موضوع حجاب و عفاف همواره مورد تأکید امامین انقلاب بوده و مطالبه گری در این خصوص در شرایط امروز کاری بس پسندیده و ارزشمند است.

به گزارش پایگاه 598، به نقل از سراج24؛ از آنجایی که اسلام جزء لاینفک آئین ایران زمین بوده و هست، از قدیم الایام رسم بود هرکس خواسته و مرقومه ای داشت یا تظلم خواهی می نمود، پناهنده حرم های امن الهی و اماکن متبرکه می شد تا با توسل به امام زادگان و فرزندان معصومین – علیهم االسلام – به مطالبات خود دست یابد.

از وقتی اسلام نجات بخش مردمان خوب و مهربان ایران زمین شد، انس و الفت ایرانیان با احکام شرع با گوشت و خون مردم این مرز و بوم عجین شد و در این میان زنان ایرانی همچون مردان و دوشادوش آنان، روی اقبال به حکم دین نهاده و در پذیرش این احکام نورانی، گوی سبقت را از مردان ربودند.

اما حجاب و پوشش اسلامی جایگاهی خاص در جامعه زنان ایران زمین داشته و تا به امروز زنان ایرانی به تأسی از سیره حضرت زهرا – سلام الله علیها – این پوشش، الگویی پایدار و همیشگی برای حفظ نجابت و عفاف به شمار رفته است. این فرهنگ ناب ایرانی – اسلامی پس از پیروری انقلاب شکوهمند اسلامی، ارزش والاتر و جایگاه برتری یافته و تاکنون سینه به سینه و نسل به نسل در فطرت و خمیرمایه وجودی آحاد ایرانیان نقش ابدی ایفا نموده است. 

برکسی پوشیده نیست در طول تاریخ به ویژه چهار دهه اخیر گذشته از عمر بابرکت انقلاب اسلامی، تمام هم و غم معاندان و بدخواهان و دشمنان اسلامی، حذف ارزش های آرمانی این مردم به ویژه فرهنگ حجاب از جامعه ایران بوده است چراکه حذف این فرهنگ والا، به مرور تمام ارکان دینی را خدشه دار کرده و حیات جامعه را به خطر می اندازد.

برخلاف آنچه امروز در رسانه های منحط و تبلیغات مسموم دنیای غرب می آید، حجاب برای زن مسلمان ایرانی نه از روی اجبار بلکه بر مبنای عشق و علاقه ذاتی و سبک و آئین زندگی ایرانی – اسلامی انتخاب شده و اجباری در آن نیست. اگرچه باید گفت عدم استفاده از حجاب نیزدر هیچ کشور و جامعه ای که در آن احکام شرع مقدس به اجرا درآمده جایز نیست، بلکه خلاف نص صریح قانون اساسی کشور هم محسوب می گردد.

اما چند صباحی است دشمنان قسم خورده اسلام و انقلاب که در توقف روند پیشرفت های متعدد ایران اسلامی در عرصه های مختلف ناکام بوده و هربار نقشه های شوم و دسایس شیطانی شان نقش بر آب می شود، با راه انداختن جنگ ترکیبی – شناختی و با کمک بوق های رسانه ای وابسته به مثلث شوم غربی – عبری – عربی تلاش کردند، با همراهی عناصر مزدوز و اندک خودفروختگان داخلی شان، پروژه حذف حجاب را کلید زده و با به راه انداختن آشوب و بلوا و صرف دلارهای نفتی آل منحو سعود، موجی جدید برای حذف حجاب از سر زنان ایرانی را رقم زده و به خیال خام خود نظام را وادار به انجام خواسته های پلید شان نمایند.

تورقی در برگ های تاریخ سراسر سربلندی و افتخار مردم فهیم ایران، نشان می دهد این پروژه از سالیان دور بارها توسط مزدوران و دست نشانده هایی مثل رضاخان قلدر به همراه اعمال خشونت های حکومتی، اتفاق افتاد اما خروجی آن تاکید بیشتر و استوارتر زنان دلاور این سرزمین بر حفظ حجاب و عفت شد.

این روزها بعضا دیده می شود عده ای غافل و فریب خورده و یا معاند و ضد دین با هدف های آشکار، در سطح جامعه بدون حجاب دیده شده و سعی در ترغیب سایر زنان و دختران به همراهی با اقدامات وقیحانه شان می نمایند، این رفتارهای ناهنجار همواره مورد اعتراض جامعه زنان ایران از هر طیف و جریان شده و اعتراض هایی را به دنبال داشته است، شمن اینکه مطابق نص صریح قانون و مقرراتی که در قانون عفاف و حجاب به تصویب رسده اند، این اعمال بی شرمانه خلاف و حتی جرم محسوب می شود و مجریان قانون موظف به برخورد با این بی حیایی ها و اعمال منافی عفت عمومی جامعه هستند. 

در این میان جمعی از زنان مؤمن و متدین که دغدغه حجاب و عفاف را دارند چند روزی است با تجمع و بست نشینی در صحن امام حسن مجتبی – علیه السلام – حرم مطهر حضرت عبدالعظیم حسنی – علیه السلام – به دنبال اعتراض به اعمال خلاف عفت عمومی و بی حجابی های خیابانی و در ملاء عام شده از مسئولان کشور اجرای صریح و شفاف قانون حجاب و عفاف را مطالبه می نمایند. 

بر آن شدیم تا با حضور در محل تجمع، گزارشی از این تحصن داشته و به همین جهت هم صحبت با برخی متولیان دغدغه مند این اقدام انقلابی شدیم:

وقتی از ورود صحن امام حسن مجتبی علیه السلام حرم مطهر وارد شدیم در گوشه ای از حیاط، نوای دلنشین مداحی به گوش می رسید که با نوایی جانسوز – در ایام فاطمیه – روضه مادر می خواند. جمعیت حاضر همه زنان عفیف و محجبه ای بودند که در حیاط صحن نشسته و پلاکاردهایی با شعارهای با مضمون عفاف و حجاب در دست و سربندهایی سرخ گون بر سر داشته و در عزای مادر همه خوبی ها – ام ابیها – بر سر و سینه زده و اقامه عزا می نمودند.

پس از اقامه عزا یکی از شیرزنان حاضر در جمع با اشاره به احکام صریح دین درباره حجاب و بیان مواد قانونی مرتبط با این موضوع در جمع زنان و دختران حاضر در بست نشینی، به ایراد سخن پرداخته و مطالبات جمع را به اطلاع مردم و زائران حرم رساند.

کمی بعد خانم تجلی که از زنان مبارز خط امام(ره) و فعالان فرهنگی حوزه زنان است، ضمن حضور در جمع بست نشینان به روشنگری در حوزه عفاف و حجاب و ضرورت مطالبه گری جامعه زنان در این عرصه پرداخته و با خبرنگارسراج24 گفت: پس از فتنه اخیر دشمن و ایادی مزدور داخلی آنان، و هجمه های پی در پی به موضوع عفت و حیا و حجاب زنان جامعه اسلامی مان، بر آن شدیم با برپایی تجمع و بست نشینی در این حرم مطهر، اعتراض خود به هجمه ها علیه فرهنگ ناب ایرانی – اسلامی حجاب و عفاف را به گوش مسئولان و متولان برسانیم.

این خواهر مبارز که سالیان متمادی در جبهه فرهنگی فعالیت های انقلابی گسترده ای داشته است، درباره اهداف برپایی این بست نشینی اعتراضی، اظهارداشت: حجاب و عفاف موضوعی مهم تلقی شده و می توان از آن به عنوان تنگه احد نظام نام برد؛ ما صراحتا اعلام می کنیم تا پای جان در نگر دفاع از اسلام و آرمان های ناب انقلاب اسلامی ایتاده ایم و هرگز از این موضع حساس و این تنگه حیاتی عقب نشینی نخواهیم کرد. 

وی ادامه داد: از ششم آذرماه جاری خواهران بست نشینی اعتراضی خود را در صحن مطهر حرم حضرت عبدالعظیم حسنی – علیه السلام – آغاز کرده اند؛ در این جمع همسران، خواهران، فرزندان و اعضای خانواده های معظم شهدا، زنان و دختران از محلات مختلف تهران و همه خواهران دغدغه مند، دیندار و ولایت محور هستند که با حضور خود سعی دارند، رسالت زن در جامعه اسلامی را با تأسی به سیره دخت گرانقدر نبی مکرم اسلام(ص) ایفا کرده و مطالبات خود را از مسئولان و متولیان فرهنگی جامعه بخواهند. 

خانم تجلی در ادامه با اشاره به مطالبات سه گانه بست نشینان در حرم مطهر، یادآور شد: تجدید میثاق با آرمان های نظام مقدس جمهوری اسلامی و بیعت با امام خامنه ای – ولی امر مسلمین – اولین پیام و هدف از برپایی این تجمع است. 

وی افزود: اعلام حمایت صریح از نظام، دفاع از ارکان اسلام و انقلاب اسلامی و پاسداری از دستاوردهایی که به بهای ریختن خون مطهر شهدای گرانقدرمان به دست آمده، پیام دوم ماست و برائت از معاندان و دشمنان نظام و انقلاب نیز پیام سوم این تحصن کنندگان است.

تجلی، با اشاره به نص صریح قرآن کریم در آیه شریفه 139سوره آل عمران که می فرماید:" ولاتهِنوا و لاتحزنوا و أنتُمُ الأعلون إِنْ کنتُم مُؤمِنین"، گفت: زمزمه های شنیده می شود که برخی آقایان در مقابل موضوعات مهمی مثل حجاب گفته اند حالا دست نگهدارید! اقتصاد مهم است، امنیت مهم است؛ خیر نباید به این نواها توجه کرد، عفاف و حجاب اقتدار ملی ماست، اقتدار ملی نیز عین امنیت ماست، این دو مقوله نباید از هم جدا شوند. 

وی افزود: نص صریح قرآن کریم است که از دشمن نترسید، خانواده های شهدا و همه دغدغه مندان موضوع حجاب پشت سر شما هستند، ما حاضریم تا آخرین قطره خون مان از اسلام و انقلاب دفاع کنیم.

تجلی ادامه داد: ابتدای انقلاب؛ اسفندماه 57 زمانی که هنوز بحث تشکیل سپاه و بسیج جدی نشده بود و بحث آری یا نه به جمهوری اسلامی مطرح نشده بود، امام خمینی(ره) بحث حجاب را عنوان کردند، این یعنی عفاف و حجاب همیشه اولویت اول است؛ حتی برخی خانواده های اقلیت های دینی جامعه ما به عفاف و پاکدامنی و حجاب اعتقاد دارند.

این فعال فرهنگی در پایان با تأکید بر اهتمام تحصن کنندگان و جدیت و اصرار آنان بر مطالبه به حق خود، گفت: مردم ما به خصوص زنان با غیرت و نجیف و عفیف ایرانی در هر قوم و طایفه و هر شهری به عفاف و حجاب علاقه مند بوده و به آن پایبند هستند، ما ضمن حمایت از نظام مقدس جمهوری اسلامی، بر مطالبه گری خواسسته های مطرح شده در حوزه عفاف و حجاب مصر بوده و منتظر اقدامات قاطع متولیان امر می نشینیم. 

این گزارش می افزاید: یکی از خواهران حاضر در این بست نشینی با تاکید بر خود جوش بودن و مردمی بودن این تجمع و مطالبات قانونی و انقلابی تحصن کنندگان، گفت: مطالباتی که رهبر معظم انقلاب در مقولات فرهنگی و به ویژه موضوع عفاف و حجاب دارند، همواره سرلوحه ما بوده و هست؛ درخواست ما از مسسئولان کشور و به خصوص سران قوا، اهتمام جدی به مطالبات فرهنگی است که از سوی امام مسلمین بیان شده، این مطالبات نباید روی زمین بماند.

وی ادامه داد: خواهران دغدغه مند به موضوع عفاف و حجاب با محوریت بیعت، برائت و حمایت، در شهرهای مختلف کشور خواستار توجه جدی به مطالبات شان هستند. هدف و پیام این بست نشینی بیعت با ولی امرمان امام خامنه ای است، همچنین برائت از هجمه گران به حجاب و معاندان و نیز حمایت از نظام جمهوری اسلامی و دولت مردان هم از پیام های صریح این تجمع است. نقدما دلسوزانه بوده و خواستار پیگیری جدی مطالبات مان هستیم. 

 بنا بر این گزارش، فرزند شهید حجت الاسلام و المسلمین سید محمد تقی حسینی از شهدای فاجعه جانسوز هفتم تیر، با تأکید بر لزوم توجه جدی و پایخگویی مسئولان به مطالبات و دغدغه های فرهنگی و موضوع حجاب و عفاف در جامعه، به خبرنگار سراج24، گفت: اهتمام جدی همه تحصن کنندگان در حرم مطهر سید الکریم – علیه السلام – احیای امر به معروف و نهی از منکر و اجرای کامل قانون عفاف و حجاب در جامعه است، از دولت انقلابی، مجلس و قوه قضائیه می خواهیم نسبت به مطالبات بر حق خانواده های شهدا و دلسوزان نظام و انقلاب توجه جدی داشته و در تحقق مطالبات اهتمام جدی بورزد. 

گفتنی است، این بست نشینی پر شور و انقلابی در صحن حرم مطهر مورد توجه بسیاری زائران قرار گرفته و مردم حاضر در محل با حضور در حاشیه مراسم، با مطالبات و خواسته های بست نشینان آشنا شده و با ایشان ابراز همدردی و اتفاق می نمودند. 

نکته دیگر این بست نشینی، حضور کودکان و نوجوانان محجبه در این تجمع بود، بسیاری از این نوجوانان دهه هشتادی و نودی با حجاب کامل و با سربندهایی که عبارت «لبیک یا خامنه ای» بر آن نقش بسته بود، پلاکارهایی با مضامین فرهنگی در حوزه حجاب را در دست داشتند. 

یکی از مادران جوان در مراسم که در آن سوز و سرمای عصر سه شنبه در حیاط حرم به همراه 2 فرزند خردسالش حضور داشت می گفت تنها برای این در بست نشینی شرکت کرده که آینده این کودکان را تضمین کند و این خود چه جمله ژرف و پرمعنایی است ... 

دختری کوچک – احتمالا مقطع ابتدایی – با زبان شیرین کودکانه از ضرورت حجاب گفت و مطالبه اش را با مسئولان مطرح کرد. 

این تجمع و مطالبه بر حق جامعه زنان شهرمان اکنون 17 روز است که ادامه دارد؛ آنان متفق القول اصرار دارند مطالبات رهبر معظم انقلاب به خصوص در حوزه عفاف و حجاب نباید بر زمین بماند؛ این شیر زنان ایرانی، در ایام حزن انگیز فاطمیه و در شرایطی که دشمان و معاندان خارجی و ایادی مزدور داخلی کوشش خام و بی اثر در مقابله با نظام دارند، محکم و استوار و شجاع، بدون ترس و صریح حامی امام و انقلاب شان شده و رزمنده وار از این سنگر دفاع می کنند. 

امیدواریم لطف و نصر الهی عاقبت کارشان باشد. ان شاء الله .

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها